St. Augustine

29 mei 2015 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Soms overbrug je afstanden om iets moois te zien. The oldest town in the US! Maar ook 300 km ver. Je stapt in de auto en gaat gewoon. In Nederland zouden we ons nog een paar keer achter de oren krabben. Trots zijn die Amerikanen op hun land,op hun wegen, op hun vlag. Die hangen ze uit waar het kan, en groot..beddelakensgroot! En het verkeer...,het rijdt gemoedelijk alsof niemand haast heeft. Met grote bakken op wielen dat dan weer wel. Van de hoognodige milieu- en brandstofbesparing is hier niets te merken. Er is nog veel te doen, het slurpt voort. De bij ons zo langzamerhand vertrouwde zuinige auto's zijn in geen velden of wegen te zien. Aangekomen in St. Augustine besluiten we the alligatorfarm te bezoeken. En alligators krijgen we te zien, in alle maten. Ze worden gevoerd en we zijn getuigen. Een rat in zo'n grote bek, het is hap-slik-weg. En veel honger hebben ze niet. Tussen alle vormen en lengtes valt een albino enorm op. Hij lijkt wel geverfd, zo wit.

Het stadje is lieflijk, de mensen uiterst vriendelijk. Het heeft wat Spaans wat Cubaans wat...ja zelfs Nerderlands. We vermaken ons de gehele dag prima. En voldaan aanvaarden we de terugweg, we hebben geen keuze. Het was een mooie dag en speciale dank aan chauffeur Maarten. Hij weet de weg en rijdt met de stroom mee naar Tampa. Nog even een pilsje en dan....op n oor. Tot morgen!

1. Marco Buijsers:
    30 mei 2015
    Emile en Ien, één groot avontuur! Geweldig hoe jullie dit hebben voorbereid en elke dag nieuwe indrukken opdoen. Blijf genieten, dan doen wij dat ook! Groetjes Esther en Marco.
  2. Jef Maurer:
    Dag Emile,
    Zo te lezen hebben jullie het al prima naar jullie zin. Om jouw vakantietijd niet te hoeven inkorten met het lezen van mijn reacties zal ik het hier bij laten.
    Ik zal wel met interesse blijven lezen en volgen.
    Geniet er van! Groet, Jef
  3. Willy:
    30 mei 2015
    Dat was al weer een mooie belevenis. In Augustine.
    En hebben jullie het naar je zin.
    Tot nog toe maken wij de uitstapjes met metro en de benenwagen.