Windcave

26 juni 2015 - Hot Springs, Arkansas, Verenigde Staten

Cavewind. Een gat in een rotswand waaruit wind komt. Iemand die dat ontdekt en geen geen flauw idee had wat dat betekende. Nu is het een nationaal park waarbij je in onderaardse gangen kan wandelen onder begeleiding en de meest mooie wanden met kristallen en dus kleuren kan zien. Er zijn diverse wandelingen mogelijl, ook met kaarslicht zelfs. Maar het nationale park heeft meer. Vanavond worden we op onze campground door een ranger bijgepraat over de manier waarop ze het ecologisch systeem in het park herstelt hebben. Als je dat zo is, was het dus verstoort. Al eerder meldde we dat Bisons in aantal behoorlijk waren afgenomen. Dat gaat nu, met meer aandacht, een heel stuk beter.  En er zijn meerdere dieren te zien in dit park. Mule deer liet zich vanavond tijdens onze buitenbarbecue even zien. Het vlees was al gaar dus hij had geluk(geintje).
Vanmorgen hebben we in Custer even door het stadje gelopen. Het ademt verleden tijd. In een tradepost zien we een man en vrouw op leeftijd een winkeltje met allerlei oude spullen runnen. Of ze echt veel verkopen is moeilijk te zien. Ik( maar ik ben kruidenier) zou er niets van willen hebben. In een oud bankgebouw drinken we lekkere koffie en hebben we internet. We zijn blij. In de middag gaan Willy en Henk een wandeling maken en wij gaan naar het visitorcentrum, zien een film en kijken welke wandeling morgen voor ons geschikt zal zijn.
We borrelen nog even wat en gaan lekker slapen. Het is stil buiten, even nog horen we een uil en dan valt de nacht.

1. Marian en Leo:
    26 juni 2015
    Wat is het genieten,zo te lezen!
  2. Josine en Jean:
    27 juni 2015
    Leef vrunj dao wiedeweg, veer zeen weer thoes nao n fijne vakantie meh veer hubbe n inhaalsjlaag te maken wat betreft eur reisverhaolen… Vandaag of murrege gaon veer ze allemaal laeze! Geneet nog meh lekker!
    Wanneer zeet geer weer thoes??? Dikke kus van os