Devils Tower

24 juni 2015 - Devils Tower, Verenigde Staten

Het is een prachtige morgen als we relax opstaan. We gaan wel op pad vandaag maart gedoseerd. Er zijn diverse wandelingen rond om Devils tower. We kiezen voor de wandeling rondom de tower. Als ik het zou moeten beschrijven die devils tower.... Een puist in het landschap. Dat het een natuurverschijnsel is, ligt voorhanden. Wind, regen zon hebben de tower aangetast waardoor hij een fors gestreepte kant heeft. Alsof er iemand met zijn nagels aan is blijven hangen. Dat is ook een beetje de legende die de indianen erop na houden. Overigens voor hen is Devils tower niet zomaar een blok steen of rots. Diverse rituelen worden jaarlijks herhaald. Respect van alle andere Amerikanen wordt op diverse plekken gevraagd. Ook kledingstukken die her en der opgeknoopt zijn aan de takken van de bomen...met rust laten. Het beklimmen van deze enorme puist wordt vooralsnog beperkt tot juni en daarna uit respect niet meer. We zagen vanmiddag een aantal pogingen door professionele klimmers. Maar toch ook vrouwen, mannen en kinderen op slippers die dan met elkaar weer op de foto moeten. Baby's die op een glibberige rots getild worden....wij lopen snel door.
Wat die mensen bezielt, geen idee.
De wandeling is prachtig, we krijge de toren van alle kanten te zien. Vogels termieken rond de toren. Soms lijken het adelaars dan weer haviken, ze kiezen hoog het luchtruim en veroorzaken fotograferen tot de onmogelijkheid. De wandeling is verder prachtig en met dit weer prima te doen. We bezoeken nog even kleine centrum en gaan daarna weer richting camping. Daar zitten ook inmiddels Willy en Henk die eveneens een mooie, wat langere wandeling achter de rug hebben. We genieten de hele middag van heerlijk weer en de schaduw voor een goed boek of muziek.
Na zo'n warme dag is een maaltijdsalade een welkome verfrissing. Daarna een mooi kampvuur met koffie en daarna wijn en whisky .....wat n vakantie! We zijn net binnen en dan barst er een daverend lichtspektakel los, dat noemen ze hoer thunder and lightning.
Onweer. Lichtflitsen met een opeenvolging dat de gehele campground in beeld zet, met nauwelijks tussenpozen. Soms wel een beetje eng. Uiteindelijk wordt alles na ruim twee uur weer rustig en kan de slaap beginnen.

1. Ine en Frans:
    25 juni 2015
    Blij dat het goed gegaan is met het onweer en jullie rustig kunnen slapen. gelukkig.
  2. Maarten:
    25 juni 2015
    Close Encounters(film van Spielberg)
    Jullie hebben hem in het echt gezien....inclusief onweer. Bofkonten!
    ook nog Aliens gezien?
    Ik ga de film maar weer eens kijken.

groet Maarten en Helena