Buffalo 2

25 juni 2015 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

Kolibrie, marmottenfamilie, zomaar even, wat op de vroege morgen bij ons voorbij komt op de campground. En dan heb ik het nog niet over de zon. Die is er gewoon elke dag en laat zich af en toe vervangen door een tegen-de-avond-regenbui. Prima afwisselde afspraak en soms vergeet de bui het, ook niet erg. Vanmorgen lopen we door het historische gedeelte van Buffalo. Oude saloons, een stok oud hotel herinneren aan het westen. Zelfs een echte barbershop. Het lijkt overdreven om bonanze-herinneringen te voelen. Nou...n beetje dan. De diverse standbeelden herinneren aan een wat bloedige strijd die vooral om de aanspraak op het vee(caddle) ging. De grootste kudde hebben en beheren was het doel. Brandmerken van het vee was essentieel. Niets meer van dit alles. Ondanks de historische waarde voor Buffalo is het een arme stad. Veel Bis-bis-achtige winkels verraden de verdiensten en de besteding. In een schommelstoel "spekken" wij nog even de plaatselijke middenstand met vier koppen koffie( nou, nou!!!).
Op weg naar Devils tower, alwaar we vanavond een camping zoeken, rijden we zoals zovaak door weidse lentegroene weiden met veel dieren. Koeien, pronghorns, bison. Het is een langgerekte rit waaraan geen einde aan schijnt te komen. Toch wel. Aangekeken door vele prairiehonden, bereiken we de camping. Prachtig prachtig. We boeken twee dagen. En het uitzicht is recht op de Devils tower(zie foto). Kan het mooier, nee ook vandaag is  het weer een prachtige dag. We gaan twee dagen natuur genieten.

1. Marian en Leo:
    25 juni 2015