Jackson en Teton

15 juni 2015 - Green River, Wyoming, Verenigde Staten

14 juni 2015
Als je vooraf weet dat er veel miles overbrugt moeten worden, dan helpt een strakke planning, dat is iets dat we  nu wel ontdekt hebben. Laat aankomen is niet fijn als je veel gereden hebt dus....vandaag een strakke planning. Ruim 180 Miles en het gaat als een tierelier. We zien veel wild onderweg, logisch want we rijden recht door een gebied dat eigenlijk alleen van die dieren was. Wilde paarden, antilope, koeien, pronghorns het komt allemaal voorbij. De weg doorklieft hun gebied en de overheid heeft ervoor gezorgd dat ze niet zomaar de weg op kunnen lopen door langs de gehele weg een afrastering te plaatsen, doeltreffend maar soms, heel soms gebeurt dat toch en dan zijn de gevolgen te raden. De uitzichten die we vandaag zien, doet ons denken aan Oostenrijk. Weliswaar hier wat breder maar toch. Ook hier  weer besneeuwde bergen en groen, ongelooflijk groen!
De lente is hier verder dan waar we eerst zaten maar laat in vergelijking met Nederland. Dus nu ook veel bloemen langs de weg en op de weide. Alles kleurt en wij zijn er bij, kan het mooier. Ons eindpunt ligt in Jackson in de staat Wyoming. Een klein Valkenburg in de States. Nou klein.... Het is alsof de cowboys er nog zijn, de saloons bevolkt door helden op sokken. Tegenwoordig rijden die op Harleys. En wat zijn het er veel. Gisteren(best uniek) werden we tegelijkertijd rechts en links gepasseerd door zich stoer voor doende dertigers. Meiden achterop, jeetje wat had ik dat ook graag gedaan in vervlogen tijden.
Het stadje was op deze zondag bevolkt met het merendeel Amerikanen die op zoek waren hoe vandaag minstens honderd dollar armer te worden. Dat is ze allemaal gelukt want Jackson heeft voldoende aanbod. Waarschijnlijk zal er n moment komen waarop dat wat je gekocht hebt door de kleinkinderen uiteindelijk zal worden weggegooid met de woorden:"waar komt dit in Godsnaam vandaan?"
In het visitor center, dat er overigens prachtig en gesorteerd uitziet, worden we door een echte gentleman te woord gestaan. Hij vertelt waar campings en bezienswaardigheden zijn. Kaarten krijgen we voldoende mee en binnen een klein halfuur staan we in de zon tussen groen op de campground, waar we overigens voor de eerste keer werden geïnformeerd wat te doen als er n beer op de weg komt, een echte dan!
Koffie en even uitrusten van een goed geplande dag met veel miles. En de zon heeft ons de gehele dag begeleid met dertig graden en zal voor een, hopelijk, prachtige open sterrenhemel zorgen . Iets waar we ons op verheugen.