Grand Teton

16 juni 2015 - Vernal, Utah, Verenigde Staten

15juni 2015
Vanuit onze mooie campground zullen we vandaag met een camper de prachtige bergtoppen van Teton gaan bekijken. Het begint vanmorgen fris met een koude wind. Er is mooi weer voorspelt dus geduld past bij een vroeg opstaan en vertrek rond 9:00 uur. En dat lukt en ook de temperatuur stijgt gestaag. De zon verwelkomt ons na n kwartier en de basis voor weer een mooie dag is gelegd. Het tetongebergte bestaat uit vier toppen. De hoogste top grand Teton is 4590 meter hoog, en dat is hoog. Uit een animatie in het eveneens prachtig opgezette visitor center blijkt dat alle toppen nog steeds worden omhooggestuwd doordat de aarde eronder nog steeds in beweging is. Gaat wel langzaam maar toch. Indrukwekkend zijn deze toppen wel. Bij Jenny Lake gaan we het meer op met dezelfde naam en hebben we mooi zicht op de bergen. Aan de overkant aan wal kunnen we enkele wandeltochten maken en we besluiten the hidden falls te nemen. Een enorme waterstroom die al gaandeweg de wandeling ons tegenkomt en uiteindelijk zien we de grote massa met water aan het einde van de wandeling. Indrukwekkend buldert het water naar beneden. Ondanks het begin van het seizoen is het er toch druk. De scholen hebben al vrij en je ziet ouders met kinderen ook samen genieten.
Na deze wandeling gaan we over het meer terug en besluiten nog een andere kleine wandeling te maken bij Taggert Lake. Nog maar net op weg, met wel al wat dreiging zichtbaar, gaat het regenen en flitst het soms. Zo verstandig als we zijn gaan we terug en hebben op de terugweg regen, bliksem en donder om ons heen.
Dan maar terug naar het visitor center en de film over the grand Teton gaan bekijken.
Dan gaan we terug naar Jackson en willen aldaar een hapje eten, het dorpje van gisteren. Nog moeilijk om een geschikte eetgelegenheid te vinden, hebben we uiteindelijk geluk.
Eten is betaalbaar en lekker, wat wil je nog meer.
Op de terugweg, weer donder en bliksem maar onze dag was wederom mooi en over het algemeen voorzien van mooi weer, ach wat maakt het ook uit.
Morgen richting Yellowstone, ons ultieme genieten van dit gebied staat op beginnen.
Tot dan maar weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy:
    17 juni 2015
    Wij waren de donder en bliksem even vergeten vanwege de vele flashlights. Jeetje
  2. Henriëtte:
    17 juni 2015
    Jongens wat een mooie reis maken jullie! Op naar nog meer genieten in Yellowstone, in gedachte rijden we mee. Groetjes en dikke knuffel
  3. Marian en Leo:
    17 juni 2015
    Dit doet me denken aan Oostenrijk!
  4. Ine en Frans:
    17 juni 2015
    Wat prachtig allemaal en nu yellowstone veel plezier en genieten. Doen wij met jullie mee via de mooie verhalen. Groetjes en liefs