Diverse dagen

5 juni 2015 - Rocky Mountain, Oklahoma, Verenigde Staten

En dan is er internet en....hoppa ons verhaal van n paar schitterende dagen maar eerst.....

Het ophalen van onze camper( hij wordt gelijk ons bezit..) is, zoals ik schreef, altijd een beetje spannend. En zo ook nu. Maar de spanning werd snel weggespoeld toen het een bijna nieuw exemplaar bleek te zijn. Prachtig van buiten praktisch van binnen. Het zou zomaar een reklamepraatje kunnen zijn.
Het rijden is alsof je in een bus op schoolreisje gaat maar dan als chauffeur.
Het eerste wat er daarna moet gebeuren, zijn boodschappen. In Wallmart en daar kan ik dan  toch weer even mijn kruideniershart sneller laten kloppen. Dat alles groter is dan wij gewend zijn, is niks nieuws. Maar dat een enorme winkel met bijna alles erop en eraan door de vriendelijke verkoopster als small wordt aangeduid, slaat alles. Ze hadden niet alles, zei ze...
Bepakt en bezakt kunnen we de eerste dagen vooruit.  Na een kleine rit van 80 mijl komen we laat( was al bijna donker) aan in Moraine Park  campground in the Rocky Mountains. Er ligt nog volop sneeuw in the Mountains. Prachtig gezicht. Gelukkig de wegen zijn allemaal witvrij.
Na een heerlijke nachtrust(beetje koud...nou beetje?)gaan we op stap met één camper want we blijven hier twee dagen. We bezoeken een aantal lakes( strakke meren) met de weerkaatsing van de besneeuwde bergen. Wel even klimmen maar dan heb je ook wat. We genieten met volle teugen. Ons laatste lake  was Baerlake,  drie van deze meren bij elkaar omgeven door de bergen. Dat willen we zien. We worden met onze camper echter tegengehouden door een” vollenteer” die ons resoluut vertelt dat er geen plaats meer op de parkeerplaats  is. Ik voelde mij even Maria en Jozef.  Geen plaats? Ik telde wel 23 open plekken. Die waren voor bussen....terwijl ik toch echt vind dat we ook een bus hebben.
Uiteindelijk kregen we toch een plek en bezette we vijf gewone plekken... Soms is ook hier de wereld ondoorgrondelijk. Hoe dan ook het was geweldig. En Baerlake hebben we gezien.

Op onze tweede dag in The Rocky Mountains rijden via een slingerende weg naar het hoogste punt, 3713 mtr. En dan merk je de ijle lucht. Het ademhalen lijkt moeilijker te gaan en na verloop van tijd bevestig je dat bij jezelf. Haarspeldbochten zijn voor ons best herkenbaar na zoveel jaren in Oostenrijk. Maar dit is anders, het heeft andere kleuren, ruiger en de vlaktes zijn wijd, enorm wijd. Het is geen vergelijk, vooral ook geen waardeoordeel. Het is beleven en genieten en dat doen we. Dikke, hele dikke sneeuwranden verraden hoeveel sneeuw hier gevallen moet zijn. We rijden door hoge muren van wit fondant. De vergezichten worden met dit prachtige en open weer, weergaloos mooi. We stoppen vaak, heel vaak en rijden maar 36 mijl op deze dag.
Onze trip van vandaag eindigt op een open campground met zicht op de bergen en bossen. Een lekkere maaltijd klaar gemaakt door Willy en Henk besluit weer een mooie dag in the Rocky Mountains. Het campvuur zorgt er tenslotte voor dat waar we ook gaan zitten de rook altijd onze kant op komt.... Maar dat kan een geslaagde dag niet wegblazen.

Tot de volgende internetverbinding, veel groeten van ons vieren.

1. Roel en mar:
    6 juni 2015
    wauww wat een prachtige foto's en wat een geweldige indrukken, genieten!!!!!
  2. Ineke:
    6 juni 2015
    Ik hoop dat jullie op veel plekken wifi hebben want dan kunnen wij meegenieten! Geweldig om te lezen.
  3. Willy:
    6 juni 2015
    Wat een geweldige ervaring moet dat zijn