Colorado springs

6 juni 2015 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag de trail Ridge Road. De mooiste en hoogste weg van USA. Op diverse plekken zijn halve sterretjes op de kaart en dat betekent mooie uitzichten. Een internationaal teken dat altijd garant staat voor digitaal plezier.
Zo ook Many Parks Curve, een uitzicht over diepe dalen die ruim 13000 jaren geleden zijn uitgesleten door ijsmassa’s. Er zijn nog een respectabel aantal gletsjers in de Rocky’s. Maar ook hier....
Bij Forest canyon staan we aan de rand van de toendra’s. De weg loopt hier 18 km boven de boomgrens en het hoogste punt , op 3713 mtr ligt vlak in de buurt van de lavacliffs. Prachtig bulderend gesteente in hoge muren. Bijzondere kleuren ook.
Op deze zeer kwetsbare toendra’s is er een welige flora en fauna. En we waren ook al vooraf gewaarschuwd dat de nachten nogal koud kunnen zijn. En dat laatste hebben we geweten. Niet dat het vroor maar de ijle lucht, de hoge luchtvochtigheid....het was ‘s nachts dicht tegen elkaar aan warm worden. Ook niks mis mee trouwens.

Vanochtend een beetje op tijd de weg op naar Colorado Springs. Over de interstate dus dat schiet wel op, hoewel hier ook wat file. We gaan nog even wat inkopen doen bij safeaway en daar besluit ik mijn collega( niks te oud collega, nog altijd gewoon een collega!) te facetimen. Twee jaar geleden ook gedaan in zo’n zelfde winkel. En dat lukt weer zodat ik haar even een glimp kan laten opvangen van deze mooie winkel. Ook al is het maar heel even. Met mijn zus in Almelo lukt dat helaas niet.
Aangekomen in Colorado springs zoeken we de stadscampground op. Ook bijna echt midden in de stad. Maakt ons niks uit want we zijn er vooral vanwege de mooie bezienswaardigheden die we morgen zullen bezoeken in de omgeving . Na een heerlijk barbecue, midden in het historisch gedeelte van de stad, in de camper ons vertrouwde koppie koffie, nog even de dag van morgen voorbereiden en slapen maar. Hopelijk wordt het weer zo koud....

1. Willy:
    7 juni 2015
    Indrukwekkend ! Dat van die koude nachten vind ik minder; ik zou onmiddellijk een lekker warm dekbed gaan kopen.
  2. Joalnda:
    7 juni 2015
    echt heel leuk om een klein beetje jullie mooie reis mee te beleven. En de eerst volgende supermarkt weer proberen he.
    Zo leuk om jullie daar zo te zien top!

Dikke knuffel ook van Ben !
  3. Marian en Leo:
    7 juni 2015
    Maar wij hebben Herman Finkers dat kan niet iedereen zeggen.
    We gaan nog een keer proberen!
    Jullie genieten wel, ook zonder FT met je zus( schoonzus).
    Groet en liefs uit Almelo
  4. Jan en Marij:
    7 juni 2015
    Eindelijk....... Na onze eigen vakantie, kunnen we nu op ons gemak jullie heerlijke avonturen volgen.
    Het lijkt wel of jullie al 3 maanden onderweg zijn.
    Al zoveel verhalen, maar nu zijn we weer bij de tijd.
    Nog heel veel plezier...
  5. WieBep:
    7 juni 2015
    Fijn dat jullie zo genieten, gelukkig voor ons is het hier ook prachtig weer. Jullie schrijven zulke mooie ervaringen op dat maakte ons bijna aan het twijfelen of we van Zeeland geen Nieuw-Zeeland moesten maken maar......toch maar niet....los van dat we er niet geraken zonder vliegtuig....of een erg lange bootreis.....Blijf lekker genieten en inderdaad het lijkt of jullie al maanden weg zijn......GENIET!
  6. Ine en Frans:
    7 juni 2015
    Heerlijk toch bij koude lekker knus. Dat gaat zeker lukken. Hier ook vandaag lekker weer en dus een heerlijke fietstocht gemaakt van 38 km. door het limburgse land. Ook dat is genieten. Wij wensen jullie nog mooie dagen toe en genieten met jullie mee. Liefs Ine en Frans