Tweede dag Yellowstone

18 juni 2015 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Het rijden door dit park is best intensief. Het is zoals geschreven eigenlijk al behoorlijk druk voor de tijd van het jaar. Daarom besluiten we vandaag niet permanent met elkaar de diverse plekken te bezoeken. Dan hoeven we minder op elkaars camper te letten en gaat ietwat makkelijker. Bovendien heeft ieder zo z'n eigen voorkeuren. Hoe dan ook besluiten wij om naar de gijsers in Norris te gaan. Daar schijnen nog mooiere kleuren te zijn dan bij Old Faithfull. Ik kan het me haast niet voorstellen. Op weg ernaar toe, merkt Ien een Eagle op....dat is heel bijzonder. Een balteagle. Prachtig beest op een boomstronk op fotografische afstand. Enfin jullie zien het resultaat want er komt een foto mee. Wat n begin van de dag. In Norris zien we inderdaad andere kleuren en geisers. Het is er ook minder druk en we wandelen langs diverse geisers. Prachtig om te zien. Op onze vervolgweg worden we diverse keren verrast door kudde Bizons. En ook de elk is vertegenwoordigt vandaag. Weer een beetje dierendag. Na enkele watervallen onderweg  en weer mooie rotspartijen( ineens verrassend om de hoek terwijl we rijden)vertrekken we naar Mammoth HotSprings teracces. En die terrassen krijgen we te zien. Het zijn....je moet het zo zien...ik heb geen idee  hoe dit te vertellen behalve dat het net treden zijn van prachtige witte en ook bruin-oranje gekleurde steen. We kijken nog even in het visitor centrum, dat er zoals altijd prachtig uitziet. Willy en Henk ontmoeten we op een mooie "avondplek". Een enorme weide blik, een mooi stroompje en een heerlijke maaltijd. Alleen de muggen willen niet meewerken.... Daarna vertrekken we een beetje overhaast omdat ook drie bizons onze kant opkomen en die doen meer dat steken.... Dus wegwezen! We blijven nog heel even kijken en zien dat ze al ruziënd op onze camper aflopen. Waarom we eigenlijk nog niet weg zijn, begrijp ik niet. Sensatie? Het is goed afgelopen. Onderweg zien we er nog n paar  en ook de elk  steekt over. Morgen verlaten we Yellowstone. Het was er prachtig en wat hebben we genoten!

Tot morgen maar weer.