Op weg naar yellowstone

16 juni 2015 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Hoe vreemd het ook klinkt na zoveel moois, er zijn nog altijd een paar wensen. Dieren zien, nog meer dieren. En vandaag besluiten we separaat te ontdekken of dat gaat lukken. Henk en Willy vertrekken zeer vroeg en wij vroeg. We zijn nog niet op weg of de eerste moose(eland), staat tussen de struiken naar ons te kijken. Hij(of zij) heeft geen fototoestel, wij wel. Klik klik klik en het staat er op. Naast het op zoek zijn naar dieren, willen we vandaag vooral nogmaals genieten van de prachtige Teton bergen. Van alle kanten zien we de enorme pieken in de blauwe lucht. En we wandelen hier en daar wat. Zien vogels met prachtige kleuren, de eekhoorns en prairyhondjes. Alles glipt snel weg als zij ons zien. En dan.....bisons, eerst twee en daarna een kudde. Wat n beesten toch! En dan een havik, n grote vogel met drie maatjes in de lucht. Digitaal gevangen en dat is nog een hele kunst.  Tijdens onze wandeling ontmoeten we n beheerder van diverse landschappen. Zijn taak is het water te leiden en wel zodanig dat het weidegebied op alle plaatsen voldoende water krijgt. Als het allemaal groen genoeg is, kunnen de wilde paarden er naartoe gedreven worden. Uiteindelijk na diverse stops ontmoeten we Willy en Henk weer op de campground die we hadden afgesproken. Vanavond lekker rustig koken en genieten van een warme avond. En morgen....Yellowstone!